Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej firmy?
Powody dla których warto prowadzić bloga firmowego
Blog firmowy jest coraz częściej wykorzystywaną formą marketingu. Sposoby w jakich dana organizacja jest widoczna w globalnej sieci, zyskują na znaczeniu w kontekście dalszego rozwoju firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na stworzenie i prowadzenie swojego własnego firmowego bloga. Prowadzenie bloga na stronie internatowej jest doskonałym sposobem na promowanie swoich produktów oraz usług. Oczywiście jest znacznie więcej powodów dla których powinniście prowadzić bloga.
Profesjonalny blog kluczowym elementem budowania pozytywnego wizerunku firmy
Poprzez prowadzenie rzetelnego i profesjonalnego bloga organizacja ma nie tylko możliwość podzielenia się swoją ekspercką wiedzą z konkretnej dziedziny, ale także zyskać zaufanie klientów i innych osób z otoczenia społecznego organizacji. Owocem starannie prowadzonego i zarządzanego bloga może być przekonanie do oferty i usług firmy szerszego grona odbiorców. Internauta poszukujący informacji na temat nurtującego go zagadnienia może natknąć się na konkretny blog firmowy i w niedalekiej przyszłości — będąc pod wrażeniem wiedzy i kompetencji kadry danej organizacji — kupić jej produkt. Ponadto, wzbogacając komunikację firmy o kanał, jakim jest blog firmowy pozycjonowanie strony internetowej staje się dużo efektywniejsze.
Blog pozwala na budowanie “długiego ogona”
O temacie “długiego ogona” pisaliśmy już w artykule “Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie strony internetowej“. Jego moc można dostrzec właśnie w prowadzeniu bloga firmowego. Roboty wyszukiwarek internetowych dość często indeksują nasze wpisy na blogu zczytując zawartą w nich treść i słowa kluczowe. Budowanie w artykułach odpowiednich fraz kluczowych jak np. Zobacz powody dla których warto prowadzić bloga firmowego, przynoszą potencjał i pomagają internautom trafić na naszą stronę. Trzeba jedynie skutecznie wykorzystywać umiejętność budowania takich długich ogonów w tekście.
Filozofia prowadzenia firmowego bloga
Umiejętnie prowadzony blog powinien być niewątpliwie systematycznie aktualizowany. Regularny charakter bloga kreuje wyrażenie profesjonalizmu i pokazuje, że eksperci danej organizacji nieustannie śledzą charakterystyczne dla konkretnej branży trendy.
Tematy podejmowane na blogu powinny zależeć od profilu działalności firmy i oczekiwań jej klientów. Czasami warto przeprowadzić tak zwaną „burzę mózgów”, podczas której poszczególni pracownicy firmy podzielą się swoimi pomysłami co do wpisów, które mają być w przyszłości opublikowane na blogu. Przy tworzeniu treści można także uwzględnić komentarze zamieszczane przez czytelników.
Treść na bloga powinna mieć różnorodny charakter. Oprócz tekstu, na blogu powinny się znaleźć zdjęcia, a nawet filmy. Wspomniane filmy powinny być również zamieszczone w serwisie YouTube. Dzięki temu staną się one nie tylko bardziej popularne, ale przyczynią się również do skuteczniejszego wypromowania bloga.
Nie od dziś wiadomo, że Google bardziej promuje strony z blogiem, na których tworzone są nowe ciekawe treści. Dzięki prowadzeniu regularnych wpisów roboty wyszukiwarek otrzymują informację, że content strony jest ciągle aktualizowany i strona się rozwija zyskując na jakości.
Social media jako wsparcie dla blogosfery
Założony blog powinien być również promowany poprzez media społecznościowe. Profesjonalny fanpage strony z naszym blogiem pozwoli na poinformowanie o nowościach większą rzeszę potencjalnych czytelników i klientów. W przypadku mniejszych modyfikacji bloga warto pamiętać o wykorzystaniu takich serwisów jak Twitter oraz Instagram.
Źródło nowych linków do strony
Jeżeli nasz Blog posiada unikalne treści, które inspirują często się zdarza, że czytelnicy dzielą się takimi linkami na swoich stornach, forach i w social mediach. W ten sposób nasza strona może zyskać nie tylko nowych czytelników czy potencjalnych klientów ale także pozyskuje linki zewnętrzne. Linki zdobyte w taki sposób przyczyniają się niejednokrotnie do uzyskania lepszej pozycji naszej strony w Google.
Tagi: Blog firmowy, reklama łomża, marketing łomża, pozycjonowanie łomża, strony internetowe w Łomży, firma projektująca strony Łomża, profesjonalne strony, tworzenie stron internetowych, projektowanie stron łomża
Ocena artykułu
Twoja ocena głosowania: