11 Kwi 2017

Sposoby na skuteczną promocję strony internetowej

Sposoby na skuteczną promocję strony internetowej

Sposoby na skuteczną promocję strony internetowej w internecie

Efektywna promocja strony internetowej nie jet łatwym zadaniem. Wymaga ona bowiem zaangażowania różnych środków oraz wykorzystania różnych kanałów komunikacji internetowej. Wymierne korzyści mogą przynieść jedynie systematyczne i umiejętnie prowadzone działania. Z uwagi, że sposobów promocji stron internetowych w internecie jest bardzo duża ilość, to poniżej przyjrzyjmy się najpopularniejszym strategiom wykorzystywanym w promocji stron www.

Klasyczne pozycjonowanie

Pozycjonowanie pod kątem SEO obejmuje wszystkie działania związane z optymalizacją strony oraz ukierunkowane na polepszenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Na skuteczność pozycjonowania wpływ ma ilość dobrej treści na stronie oraz częstotliwość jej aktualizacji. Niebagatelne znaczenie mają również tak zwane słowa kluczowe. Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania ma wpływ odpowiedni dobór słów kluczowych (optymalnym rozwiązaniem są dwa powiązane ze sobą logicznie wyrazy związane z tematyką strony), ich obecność w adresie URL oraz częstotliwość ich występowania na stronie.

Spersonalizowane kampanie Google Adwords

Dla osób, które chcą przyśpieszyć proces promowania własnej strony internetowej, godnym polecenia rozwiązaniem są kampanie Google Adwords. Obejmują one reklamy display promujące konkretną stronę w witrynach sieci reklamowej Google, reklamy wysyłane do użytkowników poczty Gmail, linki sponsorowane oraz remarketing, czyli wyświetlanie odnośnika do konkretnej strony internetowej osobom, które wcześniej odwiedziły wspomnianą stronę. Ważnym czynnikiem takiej reklamy z punktu widzenia przedsiębiorcy jest fakt, że można takie reklamy sprecyzować do konkretnej grupy odbiorców – pod względem wieku, zainteresowań czy też regionalnie. Google chwali się, że płacimy za tego typu kampanie reklamowe tylko wtedy, gdy osoba kliknie w naszą reklamę i odwiedzi Twoją stronę internetową lub do Ciebie zadzwoni – czyli wtedy, gdy Twoja reklama jest skuteczna.

reklama łomża, marketing łomża, pozycjonowanie, strony internetowe w Łomży, firma projektująca strony Łomża, profesjonalne strony, tworzenie stron internetowych, pozycjonowanie, projektowanie stron łomża

Potęga mediów społecznościowych i blogosfery

Skuteczna promocja strony www powinna obejmować również reklamy na Facebooku i Instagramie. Fakt ten nie powinien dziwić, ponieważ rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu internetowym jest ogromna. Warto również wzbogacić stronę internetową o sprofilowanego bloga i starać się nawiązać współprace z blogerami tworzącymi treści o podobnej tematyce. Biorąc pod uwagę, że na Facebooku jest ok. 14 mln Polaków i liczba ta stale rośnie, to bez wątpienia jest on najbardziej popularną i największą siecią społecznościową a tym samym stwarzają ogromne perspektywy dotarcia do potencjalnych klientów i utrzymania z nimi bezpośrednich relacji biznesowych. Obecnie Instagram jest też w rękach Facebooka, więc oba te social medialne serwisy dają nam te same narzędzia do tworzenia płatnych reklam, promowania konkretnego wydarzenia, postu, filmu produktów i tak samo jak w przypadku reklam Google można tu określić bardzo precyzyjnie do kogo nasza reklama ma trafić.

Pozostałe formy promocji strony

Wśród pozostałych sposobów promowania strony www na uwagę zasługują artykuły sponsorowane oraz newsletter marketing. Artykuły sponsorowane pozwalają zasygnalizować istnienie naszej strony szerokiemu gronu odbiorców, którzy systematycznie odwiedzają popularne serwisy. W przypadku artykułów sponsorowanych ważne jest stosowanie naturalnych brandowych linków. Newsletter marketing pozwala, wykorzystując wiadomości wysyłane na skrzynkę mailową, powiadomić potencjalnych klientów o nowościach, jakie przygotowano na stronie internetowe. Egzystencję danej strony www w globalnej sieci warto również zasygnalizować poprzez umiejętnie zredagowane posty w forach dyskusyjnych. Dobrym sposobem na wypromowanie danej witryny internetowej jest także zamieszczanie filmów na YouTube, które nawiązują do publikowanych na stronie treści.