✔ Brief – zanim zlecisz wykonanie strony internetowej
Brief – zbieranie informacji o kliencie przed wykonaniem strony internetowej
Briefing jest procesem, który sprowadza się do analizy podstawowych informacji o firmie klienta, jej celach, działalności, specyfice branży oraz otoczeniu konkurencyjnym. Brief uwzględnia także tak zwaną listę stron internetowych referencyjnych, czyli takich, które klient uznaje za szczególnie atrakcyjne. Brief jest czynnością, która może przebiegać podczas bezpośredniego spotkania zespołu tworzącego stronę www z klientem lub poprzez kanały komunikacji elektronicznej.
Layout strony internetowej ma znaczenie
Podczas briefingu twórcy stron internetowych omawiają z klientem charakter wizualny strony. Konsultują kolorystykę, w jakiej ma być ona wykonana, a także projekty logotypów, które zostaną na niej zamieszczone. Ponadto, omawiają możliwość wykorzystania własnych, uprzednio wykonanych zdjęć. Często firmy zlecają także wykonanie fotografii reklamowej pomieszczeń firmy czy też wizerunkowej pracowników. Firma Golden Pixel również świadczy takie usługi związane z profesjonalną fotografią.
Techniczne aspekty funkcjonalności strony
Wyczerpujący brief obejmuje również techniczne mechanizmy działania strony. Na tym etapie zapada decyzja, czy wybrana witryna internetowa będzie statyczną stroną www, wykonaną w HTML, czy też korzystać z aplikacji CMS (czyli tak zwanego systemu zarządzania treścią). To ostatnie rozwiązanie pozwala w przyszłości na dokonywanie aktualizacji poprzez dedykowany panel administracyjny i jest najbardziej intuicyjne z uwagi na fakt, że nie wymaga kompetencji programistycznych. Również brana jest pod uwagę nowoczesność i obecne standardy jakie powinna spełniać w obecnych czasach strona internetowa. Omawiane są aspekty menu, głównych zakładek, czy strona ma być wielojęzyczna, responsywna (dopasowywać się do urządzeń mobilnych), czy potrzebuje posiadać formularze kontaktowe, mapy google czy też inne ważne dla klienta funkcje.
Wywiad w zakresie dotychczasowych działań promocyjnych
Twórcy strony www na potrzeby konkretnej firmy powinni także dowiedzieć się więcej na temat poczynionych w przeszłości działań promocyjnych danej organizacji. Pomoże to na odpowiednie dobranie form promocji w internecie. Na tym etapie ustalić można na przykład profil kampanii AdWords albo przedyskutować promocje strony w mediach społecznościowych. Ważne jest także zapewnienie długoterminowej opieki nad stroną i stały kontakt pomiędzy zespołem webmasterów a klientem.
Dopasowanie oferty projektowania strony www do konkretnego budżetu klienta
Ostatnim etapem briefingu jest dokonanie kosztorysu wszelkich usług w zakresie zaprojektowania danej strony internetowej. Wycena strony www w zależności od powyższych czynników powinna być przemyślana i dopasowana pod klienta. Koszt tworzenia strony internetowej firmy powinien być ustalony na podstawie rozsądnego kompromisu pomiędzy oczekiwaniami marketingowymi firmy a jej ograniczeniami finansowymi.
Zapraszamy do kontaktu oraz indywidualnej wyceny Państwa strony.
Ocena artykułu
Twoja ocena głosowania: